Patric Gorrebeeck

21 oktober 1946

• Geboorteplaats:

Kruibeke

Maatschappelijk werker, veertig jaar gemeenteraadslid, gepensioneerd, fietser

Ik wil me de komende 6 jaar graag inzetten voor:

De wereld is onze stad geworden. Daarom moet er bestendig werk gemaakt worden van " Vrede in de Wereld, Sociale en fiscale rechtvaardigheid, beheersing van het klimaat ". Dit vraagt versterking van internationale structuren met meer financiële middelen en meer regulering in plaats van minder. Als stad kunnen wij deze oproep bestendig lanceren en er voor gaan. Wij kunnen onze ogen daarvoor niet sluiten. Wij kunnen niet zeggen : " Wir haben das nicht gewusst. "

Mijn grootste dromen voor Sint-Niklaas tegen 2030 zijn:

Een stad waar het STOP principe door allen gedragen wordt. Dit wil zeggen dat de voetgangers veilige en goed onderhouden voetpaden krijgen, de fiesters veilig door onze stad kunnen rijden, het openbare vervoer goede verbindingen realiseert en het autoverkeer  zich aan de vorige aanpast.

Beslissingen moeten steeds vooraf gegaan worden door maximale participatie todat er een consensus mogelijk wordt. Dit vraagt tijd en geduld en heel veel duidelijke informatie en luisterbereidheid.

Een stad waar een degelijke huisvestig aan allen kan worden aangeboden. Want huisvesting beslist dikwijls over je wijze van leven, cultuurbeleving, voeding, vrije tijdsbesteding e.a.

De Weg Vooruit > > betekent voor mij:

Heel veel luisteren naar wat er leeft bij de bevolking en daaraan aandacht besteden. Via degelijk overleg tot beslissingen komen die door de bevolking gedragen worden.