Marijke Pante

9 mei 1976

• Geboorteplaats:

Torhout

Ik wil me de komende 6 jaar graag inzetten voor:

Ik wil graag een leefbare stad en ook leefbare deelgemeenten. Een plaats waar mijn kinderen veilig en gezond kunnen opgroeien.

Waar ook mensen die minder meegekregen hebben in het leven hun talenten kunnen ontplooien en mee kunnen deelnemen aan onze samenleving.

Mijn kinderen moeten zonder schrik met de fiets naar school kunnen en naar hun hobbies. Het dorpskarakter van Sinaai moet bewaard blijven en in de stad moet je terecht kunnen voor een concertje of een drankje, maar wel op een manier dat het leefbaar blijft voor de bewoners.

Landbouw en ecologie zijn geen vijanden, maar zouden moeten kunnen samen zorgen voor het behoud van het groen dat er nog is, en voor kwaliteit van onze omgeving en ons voedsel.

Mijn grootste dromen voor Sint-Niklaas tegen 2030 zijn:

Een stad waar het aangenaam is om te leven. Waar mensen uit het buitenland heen komen om te kijken hoe het ook bij hen zou kunnen zijn. Kopenhagen gemixt met Barcelona.

De Weg Vooruit > > betekent voor mij:

De mens voorop, onafhankelijk van grootse theorieën. Praktisch en haalbaar, en toch ook op lange termijn denken. Is het vandaag niet haalbaar, kunnen we dan al geen stappen richting van zetten. Elke mens moet zijn verantwoordelijkheid nemen, maar als het om een of andere reden niet lukt, krijg je een zetje in de goede richting.