September 2014
CD&V Sint-Niklaas
N°5 - 27/09/2014

Oktoberfeesten

Laatste kans om jullie nog in te schrijven voor onze allereerste Oktoberfeesten!

Het wordt een laagdrempelig eet- en muziekfestijn waar mandatarissen, de leden en hun familie, vrienden en kennissen van harte welkom zijn voor een avondje amusement. Alle info vinden jullie op het inschrijvingsformulier!

Inschrijven kunnen jullie nog tot woensdag 1 oktober doen via het inschrijvingsformulier: klik hier.

We hopen jullie daar massaal aanwezig te zien!

Nieuws uit de gemeenteraad

Patric Gorrebeeck zette een versnelde uitvoering van de rioleringswerken in Tereken op de agenda!

De stad gaat de rioleringswerken op Tereken grondig aanpakken. Zo vlug mogelijk zal gestart worden met de aanpak van de riolering vanaf de Blokmakerstraat tot de N 70. Daarna wordt er in overleg met Aquafin verder gewerkt aan de uitvoering van het rio dossier.

Dit betekent dat Patric zijn tussenkomst, hierin sterk gesteund door de CD&V fractie, op de gemeenteraad van eind augustus toch indruk moet hebben gemaakt en het college heeft aangezet dit dossier versneld aan te pakken en nog tijdens deze legislatuur uit te voeren. Dit was ook zijn vraag en voorstel.

Deze bereidheid vond Patric niet bij de start van zijn briefwisseling over de wateroverlast. “Ik heb de druk verhoogd door dit punt te agenderen op de raad van augustus”, aldus Patric. Dit was dus niet tevergeefs. De meerderheid is op hun standpunt teruggekomen.

“Ik ben nu een gelukkig man omdat ik nu kan vaststellen dat de bevolking in de toekomst niet meer zal geconfronteerd worden met deze gesel van wateroverlast. Niemand wil daarmee geconfronteerd worden. Dit is ook een geruststelling voor de 300 leerlingen van de nabije lagere school en de bewoners van het Woon- en zorgcentrum H.Hart dat dreigde getroffen te worden,” aldus Patric.

Nieuws uit de afdelingen

Vrouw en Maatschappij organiseerde infomoment over "Leren en Werken"

Vrouw & Maatschappij Sint-Niklaas organiseerde op donderdag 28 augustus haar infomoment over "Leren en Werken". Betaald educatief verlof, opleidingcheques, tijdskrediet, ... Elke De Waele van ACV legde het allemaal duidelijk uit. Hilde Penneman, directrice Volwassenenonderwijs LBC Sint-Niklaas, nodigde Vrouw & Maatschappij daarna uit om nog een kijkje te nemen op het infomoment van haar school dat op hetzelfde moment in Den Hof plaats vond. Het was een zeer leerrijke avond!