CD&V Fractie klaagt gebrek aan inspraak aan

vrijdag, 24 maart, 2017
CD&V Fractie klaagt gebrek aan inspraak aan

Een spandoek met het woord INSPRAAK omringd door vraagtekens en tape op de mond van de raadsleden. Op die ludieke manier gaf de CD&V fractie voor de start van de Sint-Niklase gemeenteraad vrijdag uiting aan haar grote verontwaardiging over het gebrek aan inspraak en eerlijke communicatie van het stadsbestuur.

Marc Heynderickx, gewezen schepen van ruimtelijke ordening, was in zijn tussenkomst bijzonder scherp. Hij stelde aan de kaak dat de gemeenteraadsleden er voor spek en bonen bijzitten en dat de vloer werd aangeveegd met de massaal aanwezige buurtbewoners. Het debat en de stemming waren niet meer dan schijninspraak want nog voor de debatten en de stemming over het stadsvernieuwingsproject Hendrik Heymanplein stond de beslissing op de website van de stad en lag een folder voor de buurt gedrukt klaar.

Het zoveelste pijnlijke bewijs dat deze meerderheid (NVa en Spa-Groen) niet luistert naar de burgers en hun vertegenwoordigers.