April 2014
CD&V Sint-Niklaas
N°2 - 07/04/2014

3 Sint-Niklase kandidaten op 25 mei

Werkkracht, ervaring, vernieuwing, verjonging, vervrouwelijking en diversiteit.

We zetten ze graag nog eens op een rijtje, onze Sint-Niklase troeven voor de komende verkiezingen:

Johan Uytdenhouwen (4e opvolger Kamer)

Jos De Meyer (2e plaats Vlaams parlement)

Saloua El Moussaoui (14e plaats Kamer)

Dat ze allen jurist van opleiding zijn, is puur toeval. Dat ze in hun engagement bekwaamheid, gedrevenheid en ernst combineren, niet. Daarvoor zijn het CD&V-ers!

Met Jos De Meyer, Saloua El Moussaoui en Johan Uytdenhouwen stuurt CD&V Sint-Niklaas inhoudelijk sterke kandidaten die van aanpakken weten.

Kandidaten die uw vertrouwen waard zijn!

De N70 in Sint-Niklaas, tussen “De Ster” en de Jagersdreef wordt heringericht

Minister van Openbare Werken Hilde Crevits liet Vlaams volksvertegenwoordiger Jos De Meyer weten, als antwoord op een schriftelijke vraag, dat zij voor de herinrichting van de N70 tussen “De Ster” en de Jagersdreef in Sint-Niklaas voor het jaar 2014, 500.000 euro voorziet.De definitieve plannen en het bestek zijn in opmaak. De werken worden in de loop van 2014 aanbesteed.

Wil je Jos volgen?

www.josdemeyer.be

twitter @JosDeMeyer

www.facebook.com/jos.demeyer.545

Een weetje van Patric

Patric Gorrebeeck stelde onlangs een vraag over de te volgen procedure wanneer parkeerautomaten defect zijn. Onderstaand leest u het antwoord op zijn vraag:

"

Wanneer een parkeerautomaat defect is, plaatst men de blauwe schijf. De parkeerwachters controleren steeds de parkeerautomaten of deze werken. Indien deze niet werken, geldt de blauwe schijf. Indien de parkeerautomaat toch werkt op het moment dat de parkeerwachter er is, zal er een retributie gegeven worden. Wanneer men een bezwaar indient, kan de verantwoordelijke steeds in het systeem opzoeken of de automaat op dat moment toch defect was (men kan dit op afstand).

Bij navraag bij de verantwoordelijke voor de parkeerautomaten kunnen wij u meedelen dat wanneer er een foutmelding is volgende boodschap op display van automaat komt ‘Parkeerautomaat defect. Gelieve uw parkeerschijf te plaatsen’ – tenzij er een electriciteitspanne is natuurlijk. We bekijken of we nog extra maatregelen kunnen nemen om dit beter te communiceren.

"

Lieve in de gemeenteraad

Op 28 maart gaf Lieve Van Daele onderstaande tussenkomst in de gemeenteraad.

Het is een sterk signaal dat de verschillende fracties in deze GR met 1 stem spreken om, zoals de motie terecht stelt ‘ de wandaden van woe 19 maart aan de Al Houda moskee in de Heistraat te veroordelen’.

De tekst van de motie werd bewust sober gehouden en zo hoort het ook. Het heeft geen zin te speculeren over mogelijke daders, noch over mogelijke beweegredenen. Het is aan de onderzoekers om de dader (s) te vatten en de beweegredenen van deze smakeloze daad te achterhalen.

Dat het bekladden van de moskee verband houdt met de bouwplannen voor een nieuwe moskee kan vandaag dus niet gezegd  worden. Maar wat  wel  kan en moet gezegd worden,  is dat de toon van de publicatie die het Vlaams Belang rond dit dossier verspreid heeft , alles behalve bijdraagt tot een goede afwikkeling ervan. Collega’s, dat bladje papier heeft me  koude rillingen bezorgd. Het was een regelrecht opjutten van mensen tegen de geplande moskee en zelfs een opzetten van burgers tegen medeburgers  in onze stad en dat is ontoelaatbaar. Ik maak me geen illusies: u schaamt zich niet over dat opruiende taalgebruik, integendeel u bent er fier op.

Wel, ik heb plaatsvervangende schaamte want het druist in tegen alles waar wij als CD&V fractie en als democratische partijen in geloven en voor staan, nl de gelijkwaardigheid van en het respect voor elke mens en zijn overtuiging.

Onze fractie wil in elk geval de Marokkaanse gemeenschap in onze stad  danken voor de  manier waarop zij gereageerd heeft. Diep geschokt , maar vooral ook heel sereen en waardig. Samen met hen, hopen we dat het onderzoek vlug antwoorden zal brengen op de  vragen die er leven.

Goede punten voor Jos De Meyer

CD&V'er Jos De Meyer is het meest actieve Wase lid van het Vlaams Parlement.

Dat blijkt uit cijfers die Zewerkenvoorjou.be in samenwerking met de Universiteit Antwerpen verzamelde. Het parlementslid dat het meeste interventies deed en de meeste schriftelijke vragen stelde, was LDD'er Peter Reekmans, op de voet gevold door Jos De Meyer, gemeenteraadslid in Sint-Niklaas.

"Uiteraard een mooie waardering voor het werk dat ik doe", stelt De Meyer. "Ik probeer vooral het verschil te maken in commissies, meerbepaald in die van onderwijs en landbouw. Ook de commissie van openbare werken en mobiliteit volg ik op de voet, wat uiteraard voorbereidingen studiewerk vraagt. Sinds ik geen schepen meer ben, kan ik daar meer tijd voor uittrekken."

Bron: Gazet Van Antwerpen

Kris Peeters in 3D

Met een speciale app kan de Vlaming voortaan een levensechte Kris Peeters in 3D op zijn smartphone of tablet toveren. 'De brug tussen innovatie en de maakindustrie is cruciaal voor de welvaart van morgen', betoogt het CD&V-boegbeeld voor de komende verkiezingen. De speciale, door drie Vlaamse bedrijven ontwikkelde app belichaamt voorts de 'innovatie en de vernieuwing' van de christendemocraten.

Wil je zelf dit eens uitproberen met je smartphone? Met een Android toestel ga je naar deze link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.worldofwaw.CDenV2014 en via een iPhone kies je deze link: https://itunes.apple.com/be/app/cd-v/id834892584?l=nl&mt=8

Heb je de app al uitgeprobeerd of ga je hem nog uitproberen en vind je Kris Peeters plots op een bijzondere, grappige, speciale ... plaats terug? Zet een foto op Twitter en meld @cdenv in je tweet, en misschien eindig je wel op deze pagina: https://storify.com/cdenv/de-cd-and-v-kris-peeters-3d-app (er zijn al heel wat voorbeelden aanwezig, bekijk het maar eens...)

Wij wensen de studenten een deugddoende vakantie en iedereen een Zalig Pasen!